0 polubił...

Zdrowie w jednej szklance – jesienny sad z gośćmi

Smak z jesiennego sadu – jabłka – dominują w tym zestawieniu.
Wspaniałe polskie jabłka w połączeniu z marchewką, szpinakiem i selerem naciowym oraz szczyptą sproszkowanego jarmużu i buraka to po prostu

zdrowie w jednej szklance!

mamnatooko10

Do przygotowania 1 szklanki soku potrzebujesz:

  • 3-4 jabłka
  • 1 marchew
  • garść szpinaku
  • kawałek selera naciowego
  • łyżeczka jarmużu w proszku
  • łyżeczka buraka w proszku

Koktajl ten uwielbiam łączyć również z innymi „proszkami” m.in.: Maca i Spirulina.

mamnatooko11

 

Przygotowanie:

Jabłka i marchew umyć i obrać. Pokroić na mniejsze kawałki.
Szpinak dokładnie umyć. Kawałek selera naciowego opłukać wodą.
Wszystkie składniki przepuścić przez sokowirówkę.

Przelać do szklanki i wymieszać ze sproszkowanymi dodatkami.

mamnatooko12

Jeśli np. nie masz sproszkowanego buraka śmiało możesz dodać (mały) kawałek świeżego. Burak jest dosyć intensywny w smaku a chodzi Nam przede wszystkim o wyczuwalny smak jabłka.

 

mamnatooko14

SMACZNEGO!

zBLOGowani.pl

Słów kilka o „proszkach” uzupełniających moje soki i koktajle
Ps. idealnie nadają się również do sałatek.

Zacznę od najbardziej „dzikiego” SPIRULINA – zielono-niebieski wodorost, mający doskonały wpływ na organizmu człowieka.
Potwierdzone właściwości regularnego stosowania Spiruliny:

  • Poprawia funkcjonowanie układu immunologicznego
  • Obniża możliwość wystąpienia udaru mózgu
  • Zapobiega powstawaniu raka
  • Obniża ciśnienie krwi
  • Usuwa metale ciężkie z organizmu – wspomaga proces detoksykacji organizmu
  • Obniża poziom cholesterolu
  • Dodaje energii
  • Przyspiesza utratę masy ciała
  • Korzystnie wpływa na zatoki

Więcej powodów a także garść informacji na temat tej algi znajdziecie TU

MACA – część jadalną tej rośliny stanowi korzeń. Jest źródłem magnezu, wapnia, potasu, fosforu, cynku  żelaza, siarki, sodu oraz witamin: B1, B2, C, E.

Udowodniono korzystny wpływ m.in. na:

  • przeciwdziała chorobom tkanek kostnych, w tym przede wszystkim osteoporozie,
  • znacząco zmniejsza ryzyko zachorowań na raka,
  • spowalnia proces starzenia,
  • reguluje gospodarką hormonalną, eliminuje wszelkie nieprawidłowości hormonalne i czynniki chorobotwórcze z nimi związane
  • pobudza energetycznie i wzmacnia wytrzymałość fizyczną organizmu,
  • łagodzi depresje,
  • działa uspokajająco i antystresująco,
  • redukuje zespół chronicznego zmęczenia,
  • poprawia zdolności do skupiania się
  • znacząco poprawia płodność
  • poprawia funkcje seksualne i libido u kobiet i mężczyzn.

Liofilizowany BURAK – źródło witamin z grupy B, w szczególności folianów oraz potasu, fosforu i żelaza. Swoje prozdrowotne właściwości zawdzięcza również obecności azotanów, które w organizmie przetwarzane są w tlenek azotu.

Liofilizowany JARMUŻ – bogate źródło żelaza, wapnia, witaminy K, witaminy C i karetenoidów (luteiny, beta–karotenu i zeaksantyny). Podobnie jak inne warzywa kapustne jest źródłem sulforafanu- przeciwutleniacza mającego silne działanie antynowotworowe. Wspomaga również pracę układu nerwowego.

Liofilizowany* burak i jarmuż zachowują swoje wszystkie wartości bioaktywne. W wersji sproszkowanej posiadają ok 10-krotnie wyższą zawartość witamin i minerałów od swoich świeżych  odpowiedników.
*Liofilizacja jest procesem suszenia poprzez błyskawiczne zamrażanie w próżni.

 

 

16 komentarzy

  • Eva

    Grudzień 08, 12 2016 11:05:11

    hmmm.samo zdrowie!nie wiedziałam naprawdę o istnieniu takich zdrowych dodatków..kto by pomyślał o spirulinie albo maca kiedyś..zwykłe zdrowe soki podniesione na poziom wyżej-teraz to jest super food!!

    • Gosia Kacprowska

      Grudzień 08, 12 2016 03:46:44

      Ewuniu masz rację 🙂 a określenie SuperFood pasuje tu idealnie 😉

  • dorcia

    Grudzień 08, 12 2016 12:15:36

    Wygląda apetycznie i z pewnością dodaje mnóstwo energii 💪 Lubię takie ciekawostki. Chętnie owe soczki dołączę do diety 😀 bo przyda się moc, siła, energia 😂 i przede wszystkim ZDROWIE 👍

  • dorcia

    Grudzień 08, 12 2016 12:17:03

    Wygląda apetycznie i z pewnością dodaje mnóstwo energii 💪 Lubię takie ciekawostki. Chętnie owe soczki dołączę do diety 😀 bo przyda się moc, siła, energia 😂

    • Gosia Kacprowska

      Grudzień 08, 12 2016 03:49:00

      Kochana polecam z całego serducha 😉
      Zdrowie z natury płynące!
      Smacznego :*

  • Justyna H.

    Grudzień 08, 12 2016 03:09:51

    Mmmm wygląda przepysznie ! Spirulinę znam – używam też jako maseczki i straszę męża wieczorami 😀 O macy jeszcze nie słyszałam i chętnie poznam ją bliżej. A o liofilizowanym jarmużu tym bardziej nie słyszałam – a staram sie być na bieżąco 😉 Szkoda tylko,że nie mam sokowirówki – jaką Ty masz? Polecasz? :))

    • Gosia Kacprowska

      Grudzień 08, 12 2016 03:57:59

      Polecam! z tego wszystkiego Spirulina ma najmocniejszy smak. Maca korzenny – który bardzo lubię. Jarmuż i burak – uwielbiam.
      Cieszę się, że mogłaś poznać je dzięki mnie 🙂
      Mam jeszcze kilka ciekawostek w zanadrzu i mam nadzieję, że nimi również Cię zaskoczę 😀
      Nasza sokowirówka już nieco leciwa – swoje latka ma ale nadal nam służy. Mamy Tefal EasyFood ale marzy się Nam wyciskarka do soków KENWOOD <3
      ps.Maseczki ze spiruliny jeszcze nie próbowałam.

  • Agnieszka

    Grudzień 12, 12 2016 03:46:57

    Kochany jabluszka z naszego sadu. Wiem, że są zdrowe i niepryskane. Mój syn uwielbia musy, i koktajle z jabłkiem i marchewka. Chętnie wypróbuje przepis ze szpinakiem i selerem… brzmi bardzo smakowicie 👌👍

    • Gosia Kacprowska

      Grudzień 13, 12 2016 08:57:51

      Najlepsze owoce to z własnego sadu.
      Mam nadzieję, że proponowany przeze mnie napój Wam zasmakuje 🙂
      Trzymajcie się ciepło.

  • Kasiakkkk

    Grudzień 14, 12 2016 11:59:10

    Wspaniały wpis! Uwielbiam tego typu napoje. Jutro zrobię na pewno. Muszę tylko kupić te sproszkowane dodatki o których wspominasz, bo nie próbowałam a jestem bardzo ciekawa. Mam nadzieję, że dostanę je w pobliskim sklepiku że zdrową żywnością😃

    • Gosia Kacprowska

      Grudzień 18, 12 2016 11:56:36

      🙂 Też uwielbiamy takie napoje 🙂
      Dodatki polecam! Mam nadzieję, że dostaniesz je bez problemu. W sklepach internetowych sporo ofert.
      Jakby co służę radą – mogę podesłać Ci linki gdzie możesz dostać.

  • Kasiakkkk

    Styczeń 23, 01 2017 11:03:01

    Świetne 👌 wspaniałe 💜

  • Kinga

    Styczeń 27, 01 2017 09:05:25

    Mhmmmmm uwielbiam. Sama często robię ale o tych dodatkach w proszku nie wirdxialam. Chyba się skuszę 😉

    • Gosia Kacprowska

      Styczeń 27, 01 2017 12:50:43

      Polecam 🙂

Dodaj komentarz